Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2010 10:14 - Чистилище
Автор: ufff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12493 Коментари: 36 Гласове:
63


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Чистокръвен човек. Няма как да е същият.
Две ръце - десет пръста. Пресолено от смях.
Той наостря уши, докато се прегръщаме
и зарива с копито смело ланшния сняг.

После грабва лопата да копае в душата ми.
Две лица – две наопаки. Вади бримка-синджир.
Смесва картите с листите, от морето накапани,
влива в мен сок от ягоди, имплантира всемир.

Проглушава ми темето с музика за обичане.
Север – юг: в три посоки. Връщане за гнезда.
На студения клон като славей ме срича, но
аз отричам, не помня лодката при луна,
тази същата, топлата, приютила неверие:
с гръб – към дъно. Отгоре плаче нов листопад.
Няма връщане, казва, за суеверните.
Те не искат. Не могат да погледнат назад.

Той се връща. При клоните. Сменя ручея в стомните.
Долу – връх, горе – бездна. Бриз залива деня.
Приютява се лунната светлина в катакомбите.
Раните правят място на пресни гърла.

На рога си забол е звезда в отчаяние.
Грее нощ – зазоряване. Свири струнен сюжет.
Няма как да е същият. Чиста кръв за спасяване
оцелява единствено сред дълбокия лед.


Тагове:   лодка,   чистилище,   Гнезда,


Гласувай:
63



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Душата ми се напи
31.10.2010 10:29
....
После грабва лопата да копае в душата ми.
Две лица – две наопаки. Вади бримка-синджир.
....
Той се връща. При клоните. Сменя ручея в стомните.
....
Няма как да е същият. Чиста кръв за спасяване
оцелява единствено сред дълбокия лед.



поздрав
Валя
цитирай
2. ufff - Валюшо!
31.10.2010 10:32
yotovava написа:
....
После грабва лопата да копае в душата ми.
Две лица – две наопаки. Вади бримка-синджир.
....
Той се връща. При клоните. Сменя ручея в стомните.
....
Няма как да е същият. Чиста кръв за спасяване
оцелява единствено сред дълбокия лед.



поздрав
Валя


Поздрав най-сърдечен!

Публикувай някой път снимки на стомните при ручея.
Моля те, моля те, моля те!
{}
цитирай
3. dar4eto - След дълбокия лед -
31.10.2010 11:17
ДА!!!
Уффф, че хубавооо!...
:))
цитирай
4. ufff - re: dar4eto
31.10.2010 11:23
dar4eto написа:
ДА!!!
Уффф, че хубавооо!...
:))


Благодаря за възклицателния поДАРък! ;)
Честит Хелоуин!
{}
цитирай
5. alhimik1 - да, уфе, отново го чета...и още по непосилно е станало!
31.10.2010 12:08
от един чистокръвен;)
и
прицелен
в
десятката
с у д о к и с т хи хи
цитирай
6. ufff - re: Алхимикооо, ако знаеш какво судоку
31.10.2010 12:13
alhimik1 написа:
от един чистокръвен;)
и
прицелен
в
десятката
с у д о к и с т хи хи



Ако знаеш какво судоку съм ти приготвила))) Не судоку, ами судокусудоку. Почти 4X4. С азбука вътре;)

Здравей!
цитирай
7. stela50 - Страхотно е ,ufff ...Поздравления !
31.10.2010 13:56
...Той се връща. При клоните. Сменя ручея в стомните.
Долу – връх, горе – бездна. Бриз залива деня...
Благодаря ти !
цитирай
8. bogolubie - ВЪЗХИТЕНА СЪМ !
31.10.2010 14:01
БЛАГОДАРЯ !
цитирай
9. ufff - re: stela50
31.10.2010 14:01
stela50 написа:
...Той се връща. При клоните. Сменя ручея в стомните.
Долу – връх, горе – бездна. Бриз залива деня...
Благодаря ти !


Благодаря, Звездичке!
Време за смяна за ручеите!
{}

цитирай
10. ufff - re: bogolubie
31.10.2010 14:07
bogolubie написа:
БЛАГОДАРЯ !

Аз съм ти благодарна за гостуването.
Зарадва ме много!

цитирай
11. martiniki - това
31.10.2010 14:59
чисто стихотворение ми е сред любимите ти
цитирай
12. ufff - re: martiniki !
31.10.2010 15:06
martiniki написа:
чисто стихотворение ми е сред любимите ти


Изчервих се от удоволствие.
(Дали да не го оставя за последно публикувано тук, м?. Или поне за тази година? Чудя се и не мога да реша. Време ми е за паузи. Отдавна ми е време).

{} {} {}
цитирай
13. martiniki - ако е назрял
31.10.2010 15:34
моментът...и аз така се спирам от месец, ето целия октомври изкарах с крак на спирачката
време за пауууза след аплаузите {}
цитирай
14. ufff - re: martiniki:
31.10.2010 15:56
martiniki написа:
ако е назрял моментът...и аз така се спирам от месец, ето целия октомври изкарах с крак на спирачката
време за пауууза след аплаузите {}


))))))
Други, по-препатили хора от нас, разправят, че било като крастата - като се разчешеш веднъж, докарвало нови сърбели. И било заразно с... лудостта си ;)
Човек сам ако не се спре, не знам (
)))))
;););)


цитирай
15. hristo27 - "...На рога си забол е звезда в отчаяние..." Оооооооооооо ?!?
31.10.2010 17:27
Чудесна извънземна фантазия!
цитирай
16. giminibilibob - Много силно и
31.10.2010 17:44
хубаво!
Поздрави!
цитирай
17. ufff - re: Христо!
31.10.2010 21:02
hristo27 написа:
"...На рога си забол е звезда в отчаяние..." Оооооооооооо ?!? Чудесна извънземна фантазия!


Погледнато от такъв ракурс, чистокръвното нещо ми заприличва на еднорог, ама казва ли ти някой...
;)
Здравей!
цитирай
18. ufff - re: giminibilibob
31.10.2010 21:27
giminibilibob написа:
хубаво!
Поздрави!


Здравей, giminibilibob! Тъкмо ти ми трябваш - за компетентно мнение. Преди малко се върнах от кино: "Градът" с/на Бен Афлек. Честно казано, данданията ми дойде малко повече и горката героиня Клеър не ми беше убедително драматична. Е, стрелбите бяха ефектни, не може да им се отрече. Пък и Афлек, (т.е. Дъг) беше очарователен в старанието да `и се прави на/от добрите момчета. Обаче нищо ново нямаше там за мен. Както и да е. Аз от кино не разбирам, така че по-добре да си млък!вам! ;););)
Прегръдки! Очаквам новите ти открития! (Май ще ме направиш филмов фен, като едното нищо)
{}
цитирай
19. indi - Това...
01.11.2010 01:01
и на мен ми е от любимите! Неподражаемо стилна поезия създаваш, Уфффи! А за паузите...Често и на мен ми се допаузирва, подържа малко, пък... ми мине:))После пак така... За себе си незнам, но за теб знам- радост ми е да те чета! Разбира се, не само на мен!Та може да погледнеш и от тоя ъгъл- на читателя, какъвто също си- любимо неща ли са ти паузите на тези, които обичаш да четеш?:)
Прегърната Прелест!
{}
цитирай
20. ufff - Благодаря, Инди! Това го пуснах ...
01.11.2010 08:14
Благодаря, Инди! Това го пуснах заради Хелоуина. ) Иначе не обичам на читателя да се представят стари неща и доста взех да избягвам. Е, понякога се изкушавам, ама не е гот. Пък и предпочитам да чета. Особено в "Туризъм". Радвам се на всички хора, които пътешестват и заради мен. Хубаво е. Също и когато другите споделят любими картини, снимки, музика, филми. Мисля, че заради съсподелянето си направих този блог преди няколко години. Да чета, не толкова да пиша. Но то си е краста. Към поезията съм станала много взискателна и се ядосвам на себе си. Най- се впечатлявам от философската и пейзажната лирика, може би защото са рядко цвете. Социалната не ми действа така ударно, както бих искала. Вяла работа. И тя рядко срещана. Любовната също. Все по-рядко намирам в нея неща, които "да ми бръкнат в мозъка". Еднообразно ми идва. Дежавю. (Ама не съм виновна бе! - повредено ми е читателстването, трябва да ида на доктор). Творбите за деца и кратките форми (повечето) обаче са очарователни. Това - да.
Казано накратко: вече и за читател не ставам, тюх. Трябва временно да се изнеса оттук. Обаче се хванах сама, че се зачитам в "Спорт". Виж ти!
Да млъквам, че да не ме бият после;););)
Да, част от любимите ми автори "се покриха". Няма страшно;) Имам им книгите. Или са ми пратили файлове;)

Минути за реклама на поет: прочети Nadita например! Има още много от незабелязаните, но за тях - друг път.

Прегърната си, Приказнице!
цитирай
21. giminibilibob - Здравей, ufff!
01.11.2010 10:03
Благодаря, че сподели за кино изживяването си! Не съм гледала филма.
Аз също не съм експерт, но си мисля, че всеки разбира от кино, от своето кино, от това как даден филм преминава през сетивата на всеки по различен начин.
Дано наистина помагам в превръщането ти във филмов фен-това е страхотен комплимент.
Прегръдки и до скоро четене!
цитирай
22. ufff - re: giminibilibob
01.11.2010 10:18
giminibilibob написа:
Благодаря, че сподели за кино изживяването си! Не съм гледала филма.
Аз също не съм експерт, но си мисля, че всеки разбира от кино, от своето кино, от това как даден филм преминава през сетивата на всеки по различен начин.
Дано наистина помагам в превръщането ти във филмов фен-това е страхотен комплимент.
Прегръдки и до скоро четене!


Да! Откакто те чета, започнах да обръщам повече внимание на киното. Преди гледах филми само когато имам "настроение" за това. И предимно документални. Криминалета - за разтоварване, т.е. за да позная "убиеца" преди края, но и те ми станаха "еднакви";) Много рано почнах да го откривам пусти престъпник, все по-рано)))) Филми като "Забриски пойнт", "Горчива луна", "Четири сватби и едно погребение" и тем подобни, които не си приличат, - гледам често, но при мен "често" е относително понятие. )

До скоро!
{}
цитирай
23. 4aiotgluhar4e - После грабва лопата да копае в душата ми.
06.11.2010 21:58
И така до края на стихотворението. Безпощадна поетична дисекция!
След такива сита наистина може да ти се повреди читателстването, за добро :)
цитирай
24. ufff - Благодаря, Чай от глухарче!
07.11.2010 08:56
4aiotgluhar4e написа:
После грабва лопата да копае в душата ми. И така до края на стихотворението. Безпощадна поетична дисекция!
След такива сита наистина може да ти се повреди читателстването, за добро :)


Благодаря ти за вчувстването. Почти бях започнала да да се броя за виновна заради тази повреда(.
Много поетичен псевдоним имаш. Хареса ми.
С поздрав най-сърдечен!

цитирай
25. 4aiotgluhar4e - Благодаря!
08.11.2010 18:10
Ирония на съдбата - поетичен псевдоним на човек, който не може да върже една рима :))) За сметка на това пък съм фанатичен потребител и повреден читател ;)
цитирай
26. ufff - re: 4aiotgluhar4e
09.11.2010 06:23
4aiotgluhar4e написа:
Ирония на съдбата - поетичен псевдоним на човек, който не може да върже една рима :))) За сметка на това пък съм фанатичен потребител и повреден читател ;)


)))
На поетична душа рими `и не трябват. Римите са само едно от средствата.
Добре дошли в Клуба на повредения читател;)

цитирай
27. eien - Добре че съм в България, уфффф,
10.11.2010 11:23
разполагам с толкова много време...сега ще прочета отново всичко от блога Ви.
Поздрави и прегръдки!Благодаря за радостта, предвкусвам я.
цитирай
28. ufff - re: eien
19.11.2010 06:42
eien написа:
разполагам с толкова много време...сега ще прочета отново всичко от блога Ви.
Поздрави и прегръдки!Благодаря за радостта, предвкусвам я.


Благодаря, мила eien! Почувствах се като на сцена.

цитирай
29. joysii - За мен е удоволствие да попадна на ...
21.11.2010 10:53
За мен е удоволствие да попадна на Вашия блог .
Нещата ,които чета тук много ми харесват.
Поздрави.
цитирай
30. ufff - За мен е удоволствие да попадна на ...
22.11.2010 05:57
joysii написа:
За мен е удоволствие да попадна на Вашия блог .
Нещата ,които чета тук много ми харесват.
Поздрави.


Коментарът Ви ми достави радост, joysii, благодаря!
Поздрав най-сърдечен!
цитирай
31. mimayordanova - Дълбока философия...
11.12.2010 18:17
На студения клон като славей ме срича, но
аз отричам, не помня лодката при луна,
тази същата, топлата, приютила неверие:
с гръб – към дъно. Отгоре плаче нов листопад.
цитирай
32. ufff - Здравей, Мима!
11.12.2010 18:36
mimayordanova написа:
На студения клон като славей ме срича, но
аз отричам, не помня лодката при луна,
тази същата, топлата, приютила неверие:
с гръб – към дъно. Отгоре плаче нов листопад.


Зарадва ме, че си забелязала тази творба.

{}
цитирай
33. freyja - Проникновено
11.12.2010 23:14
до болка...

Поздрави!
цитирай
34. ufff - re: freyja
12.12.2010 08:11
freyja написа:
Проникновено до болка...
Поздрави!


Благодаря за тази реплика, Фрея! Да, всеки го боде от "собствен" Еднорог)

Здравей!
цитирай
35. mimayordanova - Невероятно СИЛНО.
16.01.2011 17:22
Невероятно СИЛНО.
цитирай
36. ufff - mimayordanova
16.01.2011 17:51
mimayordanova написа:
Невероятно СИЛНО.


Благодаря, Мима! Щастлива съм, че стихотворението ти е допаднало!
{} {} {}
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ufff
Категория: Хоби
Прочетен: 594758
Постинги: 54
Коментари: 1214
Гласове: 6556