Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2011 19:22 - За любовта към диваците и луковите глави - 3 част
Автор: ufff Категория: Хоби   
Прочетен: 13567 Коментари: 48 Гласове:
71

Последна промяна: 13.03.2011 21:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            



            Измина месец  (+ един ден)  от последното  хайманосване на тайфичката ни. Днес решихме да се разпишем подобаващо в ловната история за луковични екземпляри и потеглихме към малко по-отдалечено място. И в разширен състав. От тази сутрин клубът на диваците "Лукова глава" има двама нови члена: кръщелникът ми Михаел, любознателен младеж в ранна тийнейджърска възраст и сестричката му, студентка по фармация, която помъкваме с нас да опознава някои суровини за бъдещата си професия - извън учебниците. Тема на излета: крайморската (предимно луковична) флора и други "животни". Под  "животни" се разбира запасът от разни месенца в раниците, които ще си опечем на жар в края на "ловния" ден.
            Заради топлото време (сърце морско юнашко не трае!) първо се смъкваме  на един от извънградските плажове. Малей, каква хубава  снимка на мартенското море стана! Ще рече човек, че не съм я правила аз:


image

       Натъкваме се на пясъчно-варовикова скулптура, която напомня конче с рошава опашка:
image

       Но това не е всичко. Обхваща ме някаква страст да снимам плажни коренища. На преден план едно прилича на голям гущер, който се пече на малък камък:
image

            При  усилието "да хвана фотоъгъла",  в обувките ми се опитват (при това съвсем самички) да се напъхат разни морски неща като това:
image

          Снимам за спомен раковинния остатък и го захвърлям надалеч. Отказвам се да си гледам в краката. Няма смисъл. Те са по-силни от мен: разните_му _там черупки и вкаменелости.  Навременно решение. Нали затова се пее "Вдигни очи!"  Вдигам ги и - те ти, булка, Минзухаровден! От отвеса на изронения бряг стърчат два цвята минзухар. Зад тях  - стрък, който се готви за минзухарстване. Не очаквах да ги срещна точно там. Високо са ми и не мога да ги заснема подобаващо, но ето:
image
      Изглеждат някак нелепо, ама...

      Решавам да не се  учудвам на нищо и се съсредоточвам върху едно плажно дръвче. И то ли е нелепо? Неее! Щом природата е решила това сухарче да  седи сред пясъка, няма да се меся: 
image


           А, не! Стига толкова плажни емоции. Оттегляме се във вид на неорганизирана шайка към гората. Браво на нас за избора!  Тук няма толкова бръшляни, както в предишната и кокичевите поляни си личат. Ето:
image

           Не, не съм учудена. Знаех си. Но пък не очаквах минзухарова поляна. Яааа!  Ако увеличите снимката, ще видите ясно тези диваци (аз не съм виновна, че ви се е паднал калпав фотограф в лицето на моя милост):
image

          
   Добре де, ще покажа отделни екземпляри:
image

image

        И на това място съм длъжна да направя малко лирическо отклонение. Защото има връзка с темата. Едно стихотворение, на което  ме научи баба, когато бях малка. Било е в нейната читанка май.
 
Минзухарко братко

Стоян  Дринов

- Минзухарко братко,
имаш ли си татко,
тебе да обича?
Как се той нарича?

- Имах... ех, почина
скоро - таз година.
Сечко се зовеше
много лошав беше.

- Минзухарко братко,
като нямаш татко,
имаш ли пък майка,
за теб да се вайка?

- Мащеха ми й майка,
тя за мен не вайка,
нито ме обича -
Марта се нарича.

- Минзухарко братко,
като нямаш татко,
като нямаш майка,
за теб да се вайка,
имаш ли сестриче,
тебе да обича?

- Бялото кокиче
е на мен сестриче,
с него ние двама
сме без татко, мама.

Две деца сиротни,
още безимотни;
с него си дружиме,
с него се тешиме.

        Цитирах го, защото времената се менят. В днешната ни гора минзухарко беше изневерил на братската обич с кокичето и се гушкаше със съвсем друга луковица. Така е, човек да няма вяра на мъжкия род;).  Кое е новото му сестриче, ще разберете от четвърта част.



Тагове:   море,   тръни,   луковици,


Гласувай:
71



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elinora - Еееее, завидях ти за морето! :)
13.03.2011 19:38
И за кокичетата и за минзухарите, и за стъпките в пясъка! :) Красота!
цитирай
2. martiniki - дълъг, слънчев ден, с толкова съкровища в шепите - находките ти са прекрасни!
13.03.2011 19:39
даже ми се струват подредени, закономерни и си намирам лична връзка, за осми март исках букетче от минзухари и кокичета, но никъде по пазари и ъгли не се намериха - при теб ще си набера, толкова много са, залели поляните, за морето да не говорим - кокичево, минзухарево и истинско море и едно конче като от пяна - благодаря съм! цапардосана от слънце аз)
цитирай
3. martiniki - оооо и
13.03.2011 19:41
друго щях да ти пиша - плеснах се по паметливото чело - вчера тук на една улица си намерих - мида! чак до тук пътувала да попадне на точния човек:)
цитирай
4. ufff - re: elinora
13.03.2011 19:48
elinora написа:
И за кокичетата и за минзухарите, и за стъпките в пясъка! :) Красота!

Ех, Ели, не ми се прибираше, честно! Само като се сетя, че от утре е дълга работна седмица...
Не по-малко красиви от природните гледки са хората, които човек среща на подобни места. Нямаше човек да мине и да не каже "Добър ден!" И всички се усмихваха. Някои спираха да си побърят с нас. Понякога си струва да ходим в гората само за това.
Здравей!
цитирай
5. ufff - re: martiniki
13.03.2011 20:00
martiniki написа:
дълъг, слънчев ден, с толкова съкровища в шепите - находките ти са прекрасни! даже ми се струват подредени, закономерни и си намирам лична връзка, за осми март исках букетче от минзухари и кокичета, но никъде по пазари и ъгли не се намериха - при теб ще си набера, толкова много са, залели поляните, за морето да не говорим - кокичево, минзухарево и истинско море и едно конче като от пяна - благодаря съм! цапардосана от слънце аз)

Мартунция, нали те бях предупредила 3-та част да си я броиш за поздравче, защото не мога да запомня многобройните ти имени дни. Не си цапардосана от слънце ти, цапардосана си от поезия и даже не се усещаш;););)

martiniki написа:
друго щях да ти пиша - плеснах се по паметливото чело - вчера тук на една улица си намерих - мида! чак до тук пътувала да попадне на точния човек:)

Мидите си знаят работата; днешните ми се завираха в обувките съвсем не случайно. В четвърта част ще разбереш защо.;)
{}
цитирай
6. patilan4o - Красота!
13.03.2011 20:16
Не му трябва много на човек за да излезе от лошото настроение! Само някой като теб да му напише подходящия постинг и покаже подходящите снимки: екзотиката на любимият ми български, черноморски бряг, какъвто го познаваме само израстналите край него. А стихотворението се опитах да си спомня преди три дни като видях минзухари, но повече от първия куплет не успях...поизтрил ми се е май харддиска вече :( Благодаря ти!
цитирай
7. tili - И аз днес се поразходих
13.03.2011 20:24
из гората до Семинарията. Ама само бръшляни сивозеленеят:))
И не давай координатите, да не ги видиш на букетчета (с луковиците барабар) пред някой супер.
Ох, моренцетооо! Винаги е прекрасно!
цитирай
8. sowhat - уфиии страхотно е просто! зав...
13.03.2011 22:19
уфиии страхотно е просто!
завидях!
някой ден ще ме заведеш там )))
цитирай
9. indi - Чудесийка пролетна!:)
13.03.2011 22:59
Ми добър фотограф си пък! Как иначе щях да видя тези минзухари на неочаквани места като изронения бряг?!:) И онези- на фона на опадали листа... Като малки слънчеви пролетни целувки по лицето на Есента са.. Много ми хареса! А стихчето накрая такава въздишка ми откърти...Кокичева...:)
Благодаря за чудесния постинг, Прелест!
цитирай
10. monaliza121 - Мнооого приятен постинг!:))
13.03.2011 23:18
Мнооого приятен постинг!:))
цитирай
11. dorichela - Искам на моретооооооооооооооо...
13.03.2011 23:27
Искам на моретоооооооооооооооооооооо.......
цитирай
12. razkazvachka - Бреййй, каква разкошотия - синьо-синьо море
13.03.2011 23:29
и оооп - минзухари сред листата:))))
цитирай
13. magicktarot - Красота, Уффи!:) Благодаря ти, че сподели разходката и "лова"!
14.03.2011 08:09
Никога не съм виждала такива поляни с минзухари! Срещала съм само лилави и най-често есенни. На Седемте рилски, още в снега, виждах пак лилави. А стихотворението и мен ме върна в детските години:))) Ще чакам четвърта част! Поздрави и успешна седмица!
цитирай
14. dressy - уфи,
14.03.2011 09:48
море и минзухари...благодаря ти!
цитирай
15. vladun - Минзухарко, братко, що се с мене ...
16.03.2011 15:03
Минзухарко, братко,
що се с мене глумиш!
Имаш за другарка
суха ланска шума.

:))) И мерси за морето!
цитирай
16. meiia - Да ти наспори плажът
16.03.2011 17:50
с още хубави снимки!:) Блазе ти, че го имаш!
Даже и за минзухара ти завиждам:)! Обичам го това цвете, но в тази серия, твоята, ми вдигна нервите, неверникът му с изневерник!::). давай другата серия, че..
:)
цитирай
17. daringrain - ! :)
18.03.2011 19:39
a painting with a cup and a cloud

by Stanka Boneva

a picture they walled my eyes in
within
nailed my hands to –
prop up the world

my plait supports
the portrait to the nail
a cradle is my skin

I’ve got no waist, and knees, and nose

my lips are downhilled
the heart
hang by an old strap
high up

not to be aimed as a portrait
they subjoined a cup –
it started looking like a kind of scenery

not to be a still life
they subjoined a cloud –
but landscape doesn’t resemble as well

they put an inscription “not for sale” –
the right way
with unmarketable paintings
цитирай
18. daringrain - Уфелийо...
19.03.2011 13:29
daringrain написа:
a painting with a cup and a cloud

by Stanka Boneva

a picture they walled my eyes in
within
nailed my hands to –
prop up the world

my plait supports
the portrait to the nail
a cradle is my skin

I’ve got no waist, and knees, and nose

my lips are downhilled
the heart
hang by an old strap
high up

not to be aimed as a portrait
they subjoined a cup –
it started looking like a kind of scenery

not to be a still life
they subjoined a cloud –
but landscape doesn’t resemble as well

they put an inscription “not for sale” –
the right way
with unmarketable paintings


ако не си разбрала, това е превод на любим твой стих. Подарък. Реших го съвсем импулсивно, но нямаше как да ти го публикувам от твое име :) Прекарай го през одита на "семейния ти преводач" и ако ти харесва - надявам се! - имаш право да го правиш каквото искаш...
цитирай
19. martiniki - :) оо и аз неразбиращата английски разбрах кой стих е това - уфффстих стил Магрит;)
21.03.2011 10:45
а съм дощла специално да честитя пролетта и се радвам, че зървам и реййни в първия пролетен ден - дъждовете предстоят, усмивките тоже, да сте щастливи и обичани!:)

http://www.youtube.com/watch?v=Szzjl7z0T-k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3KOB38DbQx8&feature=related
цитирай
20. miracles - ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ!!!
23.03.2011 01:25
Благодаря, че сподели снимки и преживявания с нас ! Край морето винаги е хубаво :)))
Ето и звук за прекрасните снимки :http://www.youtube.com/watch?v=NCSzYsvRBeA&feature=related
цитирай
21. ufff - Не му трябва много на човек за да и...
23.03.2011 07:12
patilan4o написа:
Не му трябва много на човек за да излезе от лошото настроение! Само някой като теб да му напише подходящия постинг и покаже подходящите снимки: екзотиката на любимият ми български, черноморски бряг, какъвто го познаваме само израстналите край него. А стихотворението се опитах да си спомня преди три дни като видях минзухари, но повече от първия куплет не успях...поизтрил ми се е май харддиска вече :( Благодаря ти!


Здравей, Патиланчо! Благодаря ти за пролетните думи!
Псевдонимът ти ми предизвика силен интерес и се разходих до твоите постинги да погледна патилата. Останах дълго там. Ти си един щастлив патиланец и това е супер!
Честита пролет!
цитирай
22. ufff - re: tili
23.03.2011 07:22
tili написа:
из гората до Семинарията. Ама само бръшляни сивозеленеят:))
И не давай координатите, да не ги видиш на букетчета (с луковиците барабар) пред някой супер.
Ох, моренцетооо! Винаги е прекрасно!

Тили, оттогава мина време. Сигурна съм, че към днешна дата имаш достатъчно пролетни откртия, затова ти честита пролетта с добавка: и ти бъди честита в пролетта! Тя скоро не свършва;)
Координати - йок!)))))
С поздрав!
цитирай
23. ufff - re: sowhat
23.03.2011 07:29
sowhat написа:
уфиии страхотно е просто!
завидях!
някой ден ще ме заведеш там )))


Соу ,ще те заведа там през есента. Искаш?
{} {} {}

цитирай
24. ufff - re: indi
23.03.2011 07:40
indi написа:
Ми добър фотограф си пък! Как иначе щях да видя тези минзухари на неочаквани места като изронения бряг?!:) И онези- на фона на опадали листа... Като малки слънчеви пролетни целувки по лицето на Есента са.. Много ми хареса! А стихчето накрая такава въздишка ми откърти...Кокичева...:)
Благодаря за чудесния постинг, Прелест!

Учудена съм как късогледият ми поглед успя да види минухарите-алпинисти. Сякаш нещо ми подсказваше да зяпам нагоре. Като в "Ела, вълчо, изяж ме!))) Минзухарите са лесни - имат сигнални лампи, ама колки ли неща съм изтървала, които си нямат сигнали, тюх!
Казваш" И онези- на фона на опадали листа... Като малки слънчеви пролетни целувки по лицето на Есента са". И ти си заразена от поезия;). Отдавна. Действай! Actiooon!;) Откъртвай кокичеви въздишки, нямам търпение да ги видя. Щото аз тези дни откъртвах само пролетна кашлица, която се появи при смяна на времето. Сега съм на пролетен чай;)
цитирай
25. qbylkovcvqt - еееее, жалко :(
23.03.2011 08:44
еееее, жалко :(
цитирай
26. eola - с две тъце
24.03.2011 14:13
за хайманосването по пътища и полянки съм! и особено за втората неизменна част - онази с жаравата ;)
ведро, ведро, ведро!
цитирай
27. ufff - re: monaliza121
28.03.2011 04:21
monaliza121 написа:
Мнооого приятен постинг!:))

Радвам се, че ти хареса. Все не намирам време да пусна продължението, т.е. края(.
Здравей!
цитирай
28. ufff - re: dorichela
28.03.2011 06:50
dorichela написа:
Искам на моретоооооооооооооооооооооо.......

и аз така;)))))
Щом искаш, ще стане (ама лятоска е мръсно, да знаеш).
Здравей!)
цитирай
29. ufff - re: razkazvachka
29.03.2011 06:05
razkazvachka написа:
Бреййй, каква разкошотия - синьо-синьо море и оооп - минзухари сред листата:))))

Нали? Природата е пълна с изненади.
)
цитирай
30. ufff - re: magicktarot
29.03.2011 06:24
magicktarot написа:
Никога не съм виждала такива поляни с минзухари! Срещала съм само лилави и най-често есенни. На Седемте рилски, още в снега, виждах пак лилави. А стихотворението и мен ме върна в детските години:))) Ще чакам четвърта част! Поздрави и успешна седмица!

Радвам се, че сега видя поляна. Да, сред снега изглеждат неописуемо.
Успешна седмица и на теб! Ще пусна четвърта част, като остана по-свободна.
цитирай
31. ufff - re: dressy
29.03.2011 06:26
dressy написа:
море и минзухари...благодаря ти!

И аз ти благодаря! За присъствието. И творбите ти.
цитирай
32. ufff - Минзухарко, братко, що се с мене ...
02.04.2011 07:36
vladun написа:
Минзухарко, братко,
що се с мене глумиш!
Имаш за другарка
суха ланска шума.

:))) И мерси за морето!


Минзухарко братко,
я кажи ми кратко
когато се заблея,
какво до теб синее?;)

)))
цитирай
33. ufff - с още хубави снимки!:) Блазе ти, че ...
02.04.2011 07:38
meiia написа:
с още хубави снимки!:) Блазе ти, че го имаш!
Даже и за минзухара ти завиждам:)! Обичам го това цвете, но в тази серия, твоята, ми вдигна нервите, неверникът му с изневерник!::). давай другата серия, че..
:)

ще я давам. Не съм се спряла на една място, че да си вкарам малко блога в ред, да му се не види!
{} {} {}
;)
цитирай
34. ufff - ако не си разбрала, това е превод на ...
08.04.2011 06:52
daringrain написа:
ако не си разбрала, това е превод на любим твой стих. Подарък. Реших го съвсем импулсивно, но нямаше как да ти го публикувам от твое име :) Прекарай го през одита на "семейния ти преводач" и ако ти харесва - надявам се! - имаш право да го правиш каквото искаш...
Разбрах още от заглавието;) И си глътнах граматиката. Защото на английски звучи по-добре. Прочетох го бавно на глас два-три пъти - ами да! Изненада ме, любима ми преводачке. Все повече се уверявам, че най-хубавите неща се случват, когато човек не се насилва за тях, не търси тези подаръци. Един ден се връщах назад във времето и си мислех, че това, за приятелите, не са празни приказки. Преброих си ги и им се радвах поотделно. Те по-скоро биха ми ударили шамар, отколкото да ме въвлекат в манипулация, нещо нечестно, нещо неправдиво. И подаръците им са най-истинските - за глътки оцеляване. Затова се зарадвах и на една творба тук: http://palisandar.blog.bg/tq-i-toi/2011/04/07/azbuka.724935 , която казва много повече, отколкото е написано в думите. Съжалявам онези, чиито постижения се дължат единствено на преднамерени връзки, приятелства, подмолни игрички с другарчета. Те не знаят какво губят. Те няма да почувстват онова, което чувствах аз, когато миналото лято ми звънна телефонът и "слушалката" рече: ние, едни приятели, имаме въпрос: за рождения ден да ти издадем книга ли искаш или нещо друго, по-хубаво. Нещо друго, отговорих. Вие разбирате от хубаво. Знаехме си, затова си ни приятелка, рекоха. Айде тогава, до една седмица да си си стегнала багажа. Заминаваш 10 дни в Гърция. И ми подариха незабравимо гръцко лято. Нито ред не написах там. Почти нямам снимки. Защото хубавото си е хубаво. Снимки не го побират. И няма време за тях в прекрасните залези. Беше дълга глътка спряло време. Когато искам да си "заредя батериите", достатъчно е да отворя само една снимка. Ти ще ме разбереш. Ето защо не мога да бъда приятел със задръстени мозъци и съм отсвирила половината "население". Онези, които биха избрали да ги издадат на книга пред другото.
цитирай
35. ufff - а съм дошла специално да честитя ...
08.04.2011 07:23
martiniki написа:
а съм дошла специално да честитя пролетта и се радвам, че зървам и реййни в първия пролетен ден - дъждовете предстоят, усмивките тоже, да сте щастливи и обичани!:)
http://www.youtube.com/watch?v=Szzjl7z0T-k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3KOB38DbQx8&feature=related


Такива сме;)
цитирай
36. ufff - Благодаря, че сподели снимки и п...
08.04.2011 07:36
miracles написа:
Благодаря, че сподели снимки и преживявания с нас ! Край морето винаги е хубаво :)))
Ето и звук за прекрасните снимки :http://www.youtube.com/watch?v=NCSzYsvRBeA&feature=related

Ох, как ми се искаше да споделя още едни снимки от миналото лято - Гърция, Златоград, Асеновград и т.н., ама пусто време. Имам слабост към градовете, които завършват на -град;)
Желая ти успешен "снимков" лов и на теб;)
цитирай
37. ufff - еееее, жалко :( )))) Оти да се ...
08.04.2011 07:40
qbylkovcvqt написа:
еееее, жалко :(

))))
Оти да се кОсим, като че ни мине;)
цитирай
38. ufff - за хайманосването по пътища и по...
08.04.2011 07:41
eola написа:
за хайманосването по пътища и полянки съм! и особено за втората неизменна част - онази с жаравата ;)
ведро, ведро, ведро!

Ааааа, издаде ли се, хаймана с хаймана!;););)
цитирай
39. mamas - Прочетох и разгледах всичките ти "дивотии".
08.04.2011 13:24
Напълниха ми сърцето. А тази, последната, го накара да прелива...
Благодаря ти!
цитирай
40. ufff - Напълниха ми сърцето. А тази, по...
09.04.2011 07:00
mamas написа:
Напълниха ми сърцето. А тази, последната, го накара да прелива...
Благодаря ти!

Добре ми дойде репликата ти със сутрешното кафе;) Благодаря, Mamas, жива и здрава бъди и дано се срещнем някой ден на някое хубаво "снимково" място! ).
цитирай
41. bizcocho - Уф! Откога не съм влизала при теб, ...
19.04.2011 19:39
Уф! Откога не съм влизала при теб, уффф... :( А стихчето помня:) И в сценка по текста съм играла :)
цитирай
42. ufff - Уф! Откога не съм влизала при теб, ...
22.04.2011 12:53
bizcocho написа:
Уф! Откога не съм влизала при теб, уффф... :( А стихчето помня:) И в сценка по текста съм играла :)

Жени, мила, изобщо не се чувствай длъжна да четеш нещата ми. Аз знам, че човек не може прочете всички публикации. Пък и не бива;)
Благодаря ти за милия отзив! Играла си кокичето, познах ли?)
цитирай
43. hristo27 - ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ за теб и семейст...
23.04.2011 10:36
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ за теб и семейството ти!
цитирай
44. ufff - re: hristo27
23.04.2011 20:14
hristo27 написа:
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ за теб и семейството ти!

Сполай ти, Христо!
Желая същото на теб. Много обич, пъстрина и радост за теб и близките ти на хубавия празник!
цитирай
45. martiniki - ииииииии още чакам аз да разбера защо в обувките си каниш миди...тук май си кара колело и слънцето не му се свиди:)
15.05.2011 09:21
ufff написа:
martiniki написа:
дълъг, слънчев ден, с толкова съкровища в шепите - находките ти са прекрасни! даже ми се струват подредени, закономерни и си намирам лична връзка, за осми март исках букетче от минзухари и кокичета, но никъде по пазари и ъгли не се намериха - при теб ще си набера, толкова много са, залели поляните, за морето да не говорим - кокичево, минзухарево и истинско море и едно конче като от пяна - благодаря съм! цапардосана от слънце аз)

Мартунция, нали те бях предупредила 3-та част да си я броиш за поздравче, защото не мога да запомня многобройните ти имени дни. Не си цапардосана от слънце ти, цапардосана си от поезия и даже не се усещаш;););)

martiniki написа:
друго щях да ти пиша - плеснах се по паметливото чело - вчера тук на една улица си намерих - мида! чак до тук пътувала да попадне на точния човек:)

Мидите си знаят работата; днешните ми се завираха в обувките съвсем не случайно. В четвърта част ще разбереш защо.;)
{}

цитирай
46. ufff - re: martiniki
15.05.2011 22:41
martiniki написа:
ииииииии още чакам аз да разбера защо в обувките си каниш миди...тук май си кара колело и слънцето не му се свиди:)

Не съм ги канила, обаче те бяха много нахални. )
Както и да е, май докато подбера снимките, ще дойде лято и "репортажът" ми ще стане супернеактуален, ама не е нарочно. Все не стигам до блога(.
Благодаря, че ми напомни да се организирам.
:-|)
цитирай
47. martiniki - лятото вече се кани да си ходи
12.08.2011 20:02
още съм наоколо и чакам
цитирай
48. ufff - още съм наоколо и чакам Ще, ще го ...
02.09.2011 00:23
martiniki написа:
още съм наоколо и чакам

Ще, ще го бъде. Дет` се вика: септември ще бъде... март. Дотогава - прекъсваме за реклама, пардон, за една лоша песничка.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ufff
Категория: Хоби
Прочетен: 591581
Постинги: 54
Коментари: 1214
Гласове: 6556