Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2011 16:49 - Сиеста (ла виста)
Автор: ufff Категория: Хоби   
Прочетен: 16594 Коментари: 45 Гласове:
71

Последна промяна: 16.01.2011 20:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Мързеливото следобедно време. За всички, които могат да си го позволят.

      Взема се на бавни глътки,  с отпушен нос  и запушени уши.
      Колкото до очите, носът може да се ползва вместо тях, ако обичате аромат на кафе и екзотика.  Странични ефекти:  има. Но само в случай, че сте сглупили да прекъснете сиестата с кафепиене. Кафето е след, а не по време на...  питай патъло.
      Днес аз черпя. Съм най-лошият фотограф в света, но и съм с някакъв вкус към детайлите - по-добре, отколкото с никакъв;)
             След сиестата - голяма доза кафе. От сладка дрямка не се излиза лесно. Без захар, но със сметана (колкото можете да понесете). Аз сипвам малко - плътна полутечна (вижте намек за нея вляво вътре в чашата) и не разбърквам. Защото обичам кафето без сметана. Ама на следсиеста като на следсиеста. Щом трябва, не пречи. Аранжирате с екзотични добавки. Внимание - те са повече за ядене, отколкото за гледане. Тлъстите "снежинки" (пак ляво - мое и ваше)  до чашката кафе съдържат вътре орехи с канела (за заблуда на врага - отвън това не личи). Класовете в аранжимента са от цветето кросандра. Те са за красота, "пълнеж" на фотото и не се ядат. 


image


           Но пък тия оранжеви парченца при фурмите хич не са лоши. Някакави сладки картофи - китайски ямс. Кой беше писал, че трябва да ядем само онова, което се среща по родните географски ширини? Било по-здравословно. Нищо против, но никъде не пише, че човек не бива да опита от всичко в този живот.


          За да не развалям традициите, ще почерпя всички, които се опъват на  ямса, с нещо нашенско: сухи круши (не съм ги сушила аз, купих ги готови, но браво на изсушвачите - докарали са ги точно и почти имат вид на пресни) и варено-печени глогинки (трънки не намерих). Тоест пръчиците на фотото са от глогов пестил. Вкусен, полезен и ароматен. Да ви е сладко!
   
           image
          

           Ако ви се пие "кафе по испански", според един виц е достатъчно при сервирането на който и да е вид  кафе да извикате мощно и страстно: "Оле!"

           А за най-големите махнаджии имам резервен вариант. Любимата ми ябълкова пита, която правя само когато съм в добро  настроение, т.е. често).

image
        


Не сте гладни? Тогава нещо "ей тъй, за душата":)

                        Из "Сиеста"

Следобед с ръжен дъх през настроение
на страст отминала без спомени съдбовни.
Кафеен прах от мелничка. Видения
в съня-сиеста: вкус на спрял часовник.

image


Това беше нещо като довиждане. До скоро или до понякога.

ОлЕ!



Тагове:   siesta,   ma non troppo,


Гласувай:
71



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - е аз пък не ща довиждане
16.01.2011 16:59
а резен голям ябълкова пита и кафе без нищо друго, освен едно здравей )))
цитирай
2. svoboda64 - Мерси за международното кафе (питие)!
16.01.2011 17:03
Ние от Испания Ви казваме "Оле", а може и "Оле-ле", като се има предвид всичките красоти, вкусотии и аромати... предназначени за омайване на сетивата!

Следсиестно будно да ти е!
цитирай
3. ufff - sowhat
16.01.2011 17:05
sowhat написа:
а резен голям ябълкова пита и кафе без нищо друго, освен едно здравей )))


Соу, ако я пакетирам добре, ще я приемат ли пощите? Нищо не пречи да се пробва)))

Здравей!
цитирай
4. ufff - svoboda64
16.01.2011 17:09
svoboda64 написа:
Ние от Испания Ви казваме "Оле", а може и "Оле-ле", като се има предвид всичките красоти, вкусотии и аромати... предназначени за омайване на сетивата!

Следсиестно будно да ти е!


Малееее, пък аз съм седнала на професионалисти в испанското кафе уроци да давам. Засрамвам се! ;) Това е все едно на краставичар краставици да продаваш!
Много "ОлЕ"-та на братска Испания и силни прегръдки!

{} {} {}
цитирай
5. bizcocho - Лакомо ми е за снежинките :(
16.01.2011 17:10
Лакомо ми е за снежинките :(
цитирай
6. ufff - bizcocho]
16.01.2011 17:18
bizcocho написа:
Лакомо ми е за снежинките :(


Вай, май тази година ще ми върви на колети))))))) Инак е лесна работа - бисквитено тесто, пълнеж от смлени орехи и канела на вкус (или каквото ти душа иска). Пекат се топчета. Овалват се в пудра захар и готово - снежинки (или даже градушка) тип "Слонска мечта". Ако можех, ей сега щях да ти ги дам всичките(. Ама май си далече. Нищо де, наш`то не се губи! :)

Поздрав най-сърдечен!
цитирай
7. nicodima - Добре изглежда!
16.01.2011 17:27
Човек би посегнал и към кросандрата : )))...
Питата ми е от любимите сладкиши, но нямам воля да я направя : (... Потърпевши са домашните ми...
Поздрави!
цитирай
8. ufff - nicodima
16.01.2011 17:57
nicodima написа:
Човек би посегнал и към кросандрата : )))...
Питата ми е от любимите сладкиши, но нямам воля да я направя : (... Потърпевши са домашните ми...
Поздрави!


;) Сигурна съм, че правиш за тях многобройни други неща, затова не идва ред и за пита. И за теб ще изгрее... сиеста и ще си направиш всички любими сладкиши.
Прегръщам те!
цитирай
9. palisandar - Отпиване. . . С лежерна леность. . . С ...
16.01.2011 18:17
Отпиване ... С лежерна леность ... И вкус на спрял часовик .... Мда... О, да... Оле ! Аллле ...

Примрежь ...

:))))
цитирай
10. ufff - palisandar
16.01.2011 18:42
palisandar написа:
Отпиване ... С лежерна леность ... И вкус на спрял часовик .... Мда... О, да... Оле ! Аллле ...

Примрежь ...
:))))


Примрежь, примрежь)))))
Оооо, дааааааа!
))))))
Лежерно блаженство!
Сиеста всекиму, дай Боже!

цитирай
11. martiniki - Предпочитам
16.01.2011 19:45
до по-скоро:)

взимам си от всичко - като всякаква лакомница
цитирай
12. alhimik1 - ООле!
16.01.2011 19:50
:)))
и отивам да изпия една водка по испански...;)

следсиестно, ъв корс ))))))

До понякога, Уфффелийо хе хе
цитирай
13. pevetsa - Парченце ябълкова пита, моля те, да ...
16.01.2011 20:09
Парченце ябълкова пита, моля те, да не ми стане нещо, нали съм момченце ...
Поздравления, разкошно изглежда.
цитирай
14. meiia - Следобед
16.01.2011 21:44
Толкова ти е реален, цветен и поради това чувствен следобедът, че виж докъде ме отведе твоята закуска!:) Не ми го прощавай, но го приеми някак.. подсъзнанието ми;)
Ти каза "кафе, фурми, ошаф, щтрудел", а аз.. отлитнах и не се оправдавам особено:))
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Edouard_Manet_024.jpg

Следобедно

с намигване, тя си знае защо ;)

Нищо му няма на натюрморта
ненарисуван.
Стреля в ленивата ми аорта
и ми се струва,
че ме повличат неназовими
лениви следобеди.
МанЕ ми дава багри и име,
голотата ме води
до естественост без задръжки
и ме издава кафето
Небето ме съди, по мъжки,
но си слушам сърцето.
Старите ми любови, ошафени
разменям за нова.
На тревата и върху плаша
за любов съм готова.
Лежерно и сладко разсеяно,
късна закуска...
Любовник за ласки ми пее.
В рая ме пускат.


цитирай
15. elpidaa - :). . . но на друго място ще се вижд...
16.01.2011 23:06
:)
...
но на друго място ще се виждаме, нали ;)
цитирай
16. evilyosha - Умееш да създаваш, Танечка
17.01.2011 08:41
:) всичко до което се докосваш излъчва светлина
цитирай
17. hristo27 - Чудесно е за закуска! Благодаря ...
17.01.2011 09:14
Чудесно е за закуска!
Благодаря ти и спорна седмица!
цитирай
18. naidobriq - :))) Mnogo blagodarim ufffiii
17.01.2011 10:01
Mnogo vkusnooo osobeno pitata :)))
Usmihnat deeeen..
Pozdrav...
цитирай
19. andromen - ...
17.01.2011 14:22
Хубаво е човек да се досеща често за такива вкусотии...То иначе какво ни остава?...
цитирай
20. rumyrayk - ах че сиии...
17.01.2011 14:43
целувки!:)
цитирай
21. miracles - Благодаря за кафето :)
17.01.2011 14:55
Беше вълнуващо, особенно подсладено с това "ей тъй, за душата":)
Много настроение и усмивки !!!
http://www.youtube.com/watch?v=uFrjN4dQEnc
цитирай
22. meiia - Чудесно угощение!
18.01.2011 11:16
С типичната за зодията ти кулинарна радост, поднасяш ексотичното и познатото с естествеността на експериментатор, който обаче знае е опитвал всичко през минали животи и сега си спомня.
Пак се изненадах от текста към натюрморта. Пасва като мека ръкавица:).
Жалко само, че до някога:(. Надявам се поне да е понякога..!
цитирай
23. razkazvachka - Пропуснала съм вчера, защото цял следобед спах, а после спах следсиестено докато стана време
18.01.2011 21:15
за лягане:)))
Но тука се виждат разни неща, разни неща, които ще си запазя за утре:)))
цитирай
24. elineli - Ароматно,
19.01.2011 21:18
насладително. Пак да си идваш, Чудно Уфче, че иначе къде ще се търся като ме няма :)
цитирай
25. martiniki - аз пак недоразбрала,
20.01.2011 23:01
тук със сигурност бях, очаквах нещо като продължение ;))
цитирай
26. vladun - Здравей, Уффи!:)
06.02.2011 21:57
Радвам се да те видя - тук и навсякъде!
цитирай
27. ufff - )
09.02.2011 06:53
martiniki написа:
до по-скоро:)

взимам си от всичко - като всякаква лакомница


Ето го по-скорото.
(И аз правя така;) )
цитирай
28. ufff - :))) и отивам да изпия една водка ...
09.02.2011 06:54
alhimik1 написа:
:)))
и отивам да изпия една водка по испански...;)

следсиестно, ъв корс ))))))

До понякога, Уфффелийо хе хе


Да не забравиш за "олЕ"-то, аха! ))))
цитирай
29. ufff - Дръж се!)))
09.02.2011 06:57
pevetsa написа:
Парченце ябълкова пита, моля те, да не ми стане нещо, нали съм момченце ...
Поздравления, разкошно изглежда.


Моля, моля, не съм свидливка)))
Поздрави полудалечни;)
цитирай
30. ufff - амиииии...
11.02.2011 02:20
meiia написа:
Толкова ти е реален, цветен и поради това чувствен следобедът, че виж докъде ме отведе твоята закуска!:) Не ми го прощавай, но го приеми някак.. подсъзнанието ми;)
Ти каза "кафе, фурми, ошаф, щтрудел", а аз.. отлитнах и не се оправдавам особено:))
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Edouard_Manet_024.jpg

Следобедно

с намигване, тя си знае защо ;)

Нищо му няма на натюрморта
ненарисуван.
Стреля в ленивата ми аорта
и ми се струва,
че ме повличат неназовими
лениви следобеди.
МанЕ ми дава багри и име,
голотата ме води
до естественост без задръжки
и ме издава кафето
Небето ме съди, по мъжки,
но си слушам сърцето.
Старите ми любови, ошафени
разменям за нова.
На тревата и върху плаша
за любов съм готова.
Лежерно и сладко разсеяно,
късна закуска...
Любовник за ласки ми пее.
В рая ме пускат.



Тъй като поне от пестилчето успя да опиташ;), едно по едно - и другите "джаджи" ще, стана ми драго. Нооо, съмнявам се, че ще ни пуснат в Рая. Там чревоугодниците са аут. Ъхъ. Казваш, че:
Небето ме съди, по мъжки,
но си слушам сърцето.
Именно;););)
Ама пък как само ме зарадва стихотворението ти. 6+.
Тия следобедници от линка ти разбират от сисести (но, ах, Мане, Мане, защо си разпилял кифличките от кошницата, за убиване си бре, направо ми се къса сърцето да се хаби така "манджата")
цитирай
31. ufff - re: elpidaa
11.02.2011 02:23
elpidaa написа:
:)
...
но на друго място ще се виждаме, нали ;)


Задължително)
цитирай
32. ufff - re: vetrogon
11.02.2011 02:30
vetrogon написа:
Тъй като следобедът тук е току що случващ се, значи е кафеено време, но с типично канадската "Опашката на бобъра". Нещо като овална по форма мекица, с повдигнати "бордове" и в получената вдлъбната част се слага кленов сироп, сладко от ягоди, боровинки, малини, каквото има в момента в магазинчето или пък нещо солено. Според вкуса.:)))))
А на вас, в България, уютна и пухкавосънна нощ!:))))


Ох, че хубавоооо! Започнах да се облизвам:) Говори ми , говори ми още за такива вкуснотии))))))
Улучи ме с пожеланието за пухкавосънна нощ)))). Таман от такава се събуждам, че ме чакат едни писмени дейности (ама не са творби). После може пак да си продължа с пухкавосънния момент. ;)
Добро утро, Канада!
{}
цитирай
33. ufff - re: evilyosha
11.02.2011 02:32
evilyosha написа:
:) всичко до което се докосваш излъчва светлина


Винаги си много мила с мен, трогваш ме, даже не знам какво да ти отговоря.
{} {} {}
цитирай
34. ufff - re: hristo27
11.02.2011 02:35
hristo27 написа:
Чудесно е за закуска!
Благодаря ти и спорна седмица!


Желая ти един спорен ден днес, който да започне с превъзходна закуска (че Св. Валентин чука на портите, ей го де е скоро, сили трябват). Храната пра`и борбата)))))
Поздрав!
цитирай
35. ufff - re: naidobriq
11.02.2011 02:42
naidobriq написа:
Mnogo vkusnooo osobeno pitata :)))
Usmihnat deeeen..
Pozdrav...


Ани, ти май ще се окажеш сродна душица по питите и не само;)
Много хубав да е денят ти!
)
цитирай
36. ufff - re: andromen
11.02.2011 02:44
andromen написа:
Хубаво е човек да се досеща често за такива вкусотии...То иначе какво ни остава?...


Благодаря ти, че ми влизаш в положението). Разбирач си;););)
Здравей!
цитирай
37. ufff - re: rumyrayk
11.02.2011 02:47
rumyrayk написа:
ах че сиии... целувки!:)


Аха, без да сме роднини с теб, май сме се метнали една на друга {} {}
цитирай
38. ufff - Беше вълнуващо, особенно подсл...
11.02.2011 03:15
miracles написа:
Беше вълнуващо, особенно подсладено с това "ей тъй, за душата":)
Много настроение и усмивки !!!
http://www.youtube.com/watch?v=uFrjN4dQEnc


Благодаря ти! И за клипчето също. Забавно и доста поучително;)
Много ответни усмивки!
цитирай
39. ufff - Мейч!
11.02.2011 10:26
meiia написа:
С типичната за зодията ти кулинарна радост, поднасяш ексотичното и познатото с естествеността на експериментатор, който обаче знае е опитвал всичко през минали животи и сега си спомня.
Пак се изненадах от текста към натюрморта. Пасва като мека ръкавица:).
Жалко само, че до някога:(. Надявам се поне да е понякога..!


И аз съм доволна от напасването. Някой ден, ако не ме примързи, може да пусна цялата "сиеста". Еееех, с теб май си бяхме "зодии" и такива ще си останем;): )
цитирай
40. ufff - )
11.02.2011 10:32
razkazvachka написа:
Пропуснала съм вчера, защото цял следобед спах, а после спах следсиестено докато стана време за лягане:)))
Но тука се виждат разни неща, разни неща, които ще си запазя за утре:)))


Оооох, напомняш ми колко неща аз пък изтървах;;;; Ти поне, като изтървеш някоя история, винаги можеш да си я разкажеш сама;)
Здравей!

цитирай
41. ufff - Здравей!
11.02.2011 10:39
elineli написа:
насладително. Пак да си идваш, Чудно Уфче, че иначе къде ще се търся като ме няма :)



Някъде, от дъжд на вятър, ще ти кажа по-нататък къде;)
Радвам ти се. Здравей!

цитирай
42. ufff - тук със сигурност бях, очаквах нещо ...
11.02.2011 11:35
martiniki написа:
тук със сигурност бях, очаквах нещо като продължение ;))

))))
Има си продължение, но само стихотворението)

Освен с кафе, с какво ли свършва една сиеста (нее, няма да питам).
{}



цитирай
43. ufff - Радвам се да те видя - тук и навсяк...
11.02.2011 11:36
vladun написа:
Радвам се да те видя - тук и навсякъде!


Добре дошъл! Ще се радвам да прочета новите ти неща!
:)
цитирай
44. aquilla - сиестомания
21.02.2011 14:30
наскоро установих, че хубава комбинация за следсиестно освежаване е кафето без захар, плюс комбинация от фурми и някакъв кокосов сладкиш /може и обикновена вафла "Мура-кокос" например/.
цитирай
45. ufff - re: aquilla
21.02.2011 17:42
aquilla написа:
наскоро установих, че хубава комбинация за следсиестно освежаване е кафето без захар, плюс комбинация от фурми и някакъв кокосов сладкиш /може и обикновена вафла "Мура-кокос" например/.


Йеее, ура! Значи не съм сама в "нещастието" си лакомническо;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ufff
Категория: Хоби
Прочетен: 594685
Постинги: 54
Коментари: 1214
Гласове: 6556