Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2011 09:49 - Зелен човек
Автор: ufff Категория: Поезия   
Прочетен: 15804 Коментари: 55 Гласове:
76

Последна промяна: 26.02.2011 10:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

градовете ми пречеха
с думи неонови
(Г. Константинов)



Зеленият
              човек на пролетта
                                     стъпи на палци
и разтвори устни,
за да поеме тръпна ведрина
преди клонакът сенките да спусне.

Да вдишва облаци и птици бе готов,
да назове звезда, дете
                                  и ручей,
да стане бял,
                    да пее от любов,
повярвал, че това ще му се случи.
Зеленият човек  узря -
                                  в деня,
когато се завихри листопадът.
Светът му  отесня и пребледня,
а дъхавият изгрев  бе откраднат.
Тогава семеначе засади,
което се превърна в  силна вишна.
Дръвчето зрелостта му победи.
Щом зацъфти, 
                   
го подмладява. Скришно.




Гласувай:
77



1. martiniki - семеначе...
26.02.2011 10:07
като пеленаче:)

Зеленият човек на пролетта - като картина е
цитирай
2. ufff - като пеленаче:) Зеленият човек ...
26.02.2011 10:10
martiniki написа:
като пеленаче:)
Зеленият човек на пролетта - като картина е


Ех, да имаше и кой да я нарисува! Думите са толкова несъвършени(.
Благодаря ти!
{}
цитирай
3. vladun - :)
26.02.2011 10:34
Зеления човек и аз съзрях
да крачи през градината си млада.
И стана чудо - сам позеленях:
прихванал бях от неговата радост.
цитирай
4. martiniki - аз се сещам за едни картини, близки като внушение
26.02.2011 10:38
трябва да потърся като се върна

а сега бях тук и много ми се ще да споделя с човек, който също ще усети до петите

http://elidea.blog.bg/izkustvo/2010/02/17/peeshtata-planinata.495292#last_comment
цитирай
5. evilyosha - :)
26.02.2011 10:40
световрът, че и подмладяващ :)))))
цитирай
6. ufff - re: vladun
26.02.2011 10:44
vladun написа:
Зеления човек и аз съзрях
да крачи през градината си млада.
И стана чудо - сам позеленях:
прихванал бях от неговата радост.


Зелен човек от земята?
Извънземно зелено човече?
Няма значение, смятам,
щом му е радостно вече
и се премята в тревата,
чак слънце зелено напече.)

За пръв път срещам идеята "да позеленея от радост". Досега се позеленяваше само от яд;) Чудесна хрумка си имаш, Влад!

Благодаря, че забелязваш зелените хора!
;)


цитирай
7. ufff - re: martiniki
26.02.2011 10:55
martiniki написа:
трябва да потърся като се върна
а сега бях тук и много ми се ще да споделя с човек, който също ще усети до петите
http://elidea.blog.bg/izkustvo/2010/02/17/peeshtata-planinata.495292#last_comment


Великолепие! От любимата ми планина! Аплодисменти за Дея! Къде съм бляла, че съм изтървала това(.
Моята творбица е старичка (което не ме оправдава де), отпреди две години май, но не я бях пускала никъде. Днес ми звучи мааалко патетично, но ми се искаше да участвам в деня с нещо пролетно, защото вчера зимата прекали! Че и раздела съм сбъркала (остай сА!). Нищо, така е трябвало да стане.
Давай картините, да се подсили зеленото!
)
цитирай
8. palisandar - Очертах полуовал. Нещо като резен ...
26.02.2011 10:59
Очертах полуовал. Нещо като резен от млада луна. С опори. От кафеникави спици на летен чадър . И дръжка - ствол с деликатни подутини. И Фонданови бонбони. Безчет. В наситено, с изсветляване по краищата розово. "Би могло и да е вишна... " написах в левия ъгъл.

:)))
цитирай
9. ufff - re: evilyosha
26.02.2011 10:59
evilyosha написа:
световрът, че и подмладяващ :)))))


Нали се разбрахме да не стареем;) Сега трябва да си изпълним обещанието, тъй ми.
;)
{}
цитирай
10. giminibilibob - Страхотно стихотворение!
26.02.2011 11:03
В сърцето ми влезе! Много е красиво!
цитирай
11. ufff - Очертах полуовал. Нещо като резен ...
26.02.2011 11:07
palisandar написа:
Очертах полуовал. Нещо като резен от млада луна. С опори. От кафеникави спици на летен чадър . И дръжка - ствол с деликатни подутини. И Фонданови бонбони. Безчет. В наситено, с изсветляване по краищата розово. "Би могло и да е вишна... " написах в левия ъгъл.
:)))


Уау! Всеки да си тълкува рисунката ти по свой вкус! На мен ми се вижда... вкусно;)
Благодаря ти! Ако бях рисувала аз, щеше да прилича неясно на зелена тиква, която би могла и да е моята кратуна (Да пази Господ!).
Мммм, извинете, това вълшебство фонданови бонбони ли са? Ами кремчето, ммм!
Оооо! Даааа!
;););)

цитирай
12. ufff - re: giminibilibob
26.02.2011 11:10
giminibilibob написа:
В сърцето ми влезе! Много е красиво!


Йее, как ме зарадва! Давай днес да си пролетуваме (по зелен обичай).
;)
цитирай
13. iliada - ВСИЧКО ТОВА СВЪРЗВАМЕ С ЗЕЛЕНИЯ ЦВЯТ-
26.02.2011 12:19
Природа, растеж, растителност, свежест, спокойствие, надежда, младост, здраве, мир, късмет.
ВСИЧКО ДОБРО СЪС ЗЕЛЕНИЯ ЧОВЕК!:)
ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
цитирай
14. ufff - re: iliada
26.02.2011 12:23
iliada написа:
ВСИЧКО ТОВА СВЪРЗВАМЕ С ЗЕЛЕНИЯ ЦВЯТ- Природа, растеж, растителност, свежест, спокойствие, надежда, младост, здраве, мир, късмет.
ВСИЧКО ДОБРО СЪС ЗЕЛЕНИЯ ЧОВЕК!:)
ПОЗДРАВЛЕНИЯ!


Художниците най-добре знаят посланието на цветовете;)
Благодаря, iliada! Много зеленина в деня ти!

цитирай
15. vitaniya - с
26.02.2011 12:59
върха на четката ...

щрих върху щрих
красиво е :)))
цитирай
16. ufff - re: vitaniya
26.02.2011 13:18
vitaniya написа:
върха на четката ...

щрих върху щрих
красиво е :)))


Благодаря ти! Ако е вярно, че има прераждане, искам тогава да мога да рисувам или пиша музика. Думите много пречат.
А най-добре природата изказва себе си. Без думи.
{} {} {}
цитирай
17. stela50 - Много красив стих ...Поздрави.
26.02.2011 14:04
...Да вдишва облаци и птици бе готов,
да назове звезда, дете и ручей,
да стане бял,да пее от любов,
повярвал, че това ще му се случи... Прекрасно е .
Благодаря !
цитирай
18. ufff - re: stela50
26.02.2011 14:07
stela50 написа:
...Да вдишва облаци и птици бе готов,
да назове звезда, дете и ручей,
да стане бял,да пее от любов,
повярвал, че това ще му се случи... Прекрасно е .
Благодаря !


Една пролетна звезда ми е дошла на гости, затова ;)
Здравей, звездичке!
Благодаря ти!
цитирай
19. meiia - Ех!
26.02.2011 14:17
Замах отвътре и замах отвън! Зелен порив за живот, без да е еднознано оптимистичен (винаги съм подозирала неаргументирания позитивизъм във фанатизъм). Но твоето подмладяващо дърво се вкоренява естествено и благо ("скришно") във всички смисли на битието, та расте нагоре обновяващо смислите житейски, поетически..
Браво ти!
цитирай
20. ufff - re: meiia
26.02.2011 14:46
meiia написа:
Замах отвътре и замах отвън! Зелен порив за живот, без да е еднознано оптимистичен (винаги съм подозирала неаргументирания позитивизъм във фанатизъм). Но твоето подмладяващо дърво се вкоренява естествено и благо ("скришно") във всички смисли на битието, та расте нагоре обновяващо смислите житейски, поетически..
Браво ти!


Права си, пролетта е толкова многозначителна. Някои семена гният още в зародиш, защото "напоителната пролет" ги е преполяла. Днес измъкнах горкото дръвче от двегодишен ъндърграунд и ми се раззеленя пред погледа.
(Е, пет сантиметра песимизъм, ама... и на мен ми направи впечатление;) )
Няма пък, ти си браво!
цитирай
21. martiniki - е не открих точно което търсех, но
26.02.2011 14:50
гледай сега, направих един, така да се каже, широчък подбор;))



http://images.elfwood.com/art/a/y/ayudovin/greenman1.jpg

http://www.paintingdreams.co.uk/images/enhanced/the_green_man.jpg

http://www.taltopia.com/media/66/66671/The-Green-Man.jpg


http://www.artofimagination.org/Images/MemberImages/Brooke/Green-man-7_s.jpg

http://knowlexode.files.wordpress.com/2007/05/green-man.jpg

а и една дама за компания

http://www.crystalinks.com/springlady.jpg
)
цитирай
22. ufff - re: martiniki
26.02.2011 14:56
Да си жива и здрава! Няма да ги разгледам наведнъж, а бааавно, за да продължи дъъъъълго и да имам запаси до края на февруари).
Сигурна съм, че в картините е гъчкано с поезия.
{} {} {}
цитирай
23. magicktarot - Много ме привлече този "Зелен човек", направо архетипен си е!:)
26.02.2011 16:20
Навя ми мисли за "майското дърво", Горския дух и други образи, свързани с вечното възкресение, съживяване, цикличното излизане от подземния свят... Много ми въздейства! Поздрави!:)
цитирай
24. ufff - re: magicktarot
26.02.2011 17:02
magicktarot написа:
Много ме привлече този "Зелен човек", направо архетипен си е!:) Навя ми мисли за "майското дърво", Горския дух и други образи, свързани с вечното възкресение, съживяване, цикличното излизане от подземния свят... Много ми въздейства! Поздрави!:)


Харесаха ми тези открития. С тях "зеленият човек" получи повече пълнеж, повече плътност.
Спецблагодарност и спецпоздрави!
:)


цитирай
25. ili4e - поздравления!
26.02.2011 17:10
поздравления!
цитирай
26. ufff - re: ili4e
26.02.2011 17:15
ili4e написа:
поздравления!


Здравей, Или!
Благодаря и благо да е ти е в блога;) С много пролет!
цитирай
27. yotovava - Поздрав, Уфи,
26.02.2011 17:17
чудесно семеначе, пълно с очаквани я инадежда :))))
Валя
цитирай
28. ufff - re: yotovava
26.02.2011 17:25
yotovava написа:
чудесно семеначе, пълно с очаквания и надежда :))))
Валя


Едната надежда ни крепи, шЪ знайш!
Здравей, Валюшо! Прескочихме зимата, давай зелените снимки!
)
цитирай
29. tryn - Уникално и дълбоко!
26.02.2011 18:01
"Дръвчето зрелостта му победи.
Щом зацъфти, го подмладява..."

Поздравления!
цитирай
30. nicodima - Подарък за тебе, съгражданче!
26.02.2011 18:59
http://podaraci.us/popup_image.php?pID=269
В келтската митология зеленият човек е символ на плодородието. Та от семеначето-пеленаче стават чудесни плодородни дървета : ))...
цитирай
31. sins - Аз пък викам всички да вземете да си ...
27.02.2011 00:25
Аз пък викам всички да вземете да си смените дилъра на дрога, че нещо ви продава боклуци напоследък.
цитирай
32. ufff - re: sins
27.02.2011 05:56
sins написа:
Аз пък викам всички да вземете да си смените дилъра на дрога, че нещо ви продава боклуци напоследък.


Sins Suns, Китайският квартал е друга пресечка, подминали сте го. Жалби и оплаквания, похвали, благословии - там. Бъркате табелите. Сложете си очилата и не шофирайте в такова състояние! Майка Ви не видя ли в какъв вид излизате? Хем е поледица, хем припознавате дърветата за други растения. Ай, ай, ай, ще стане беля! Ужас!
И защо викате бе? По-тихо. Тук е гора, ще събудите мечките.
цитирай
33. ufff - re: tryn
27.02.2011 07:19
Благодаря, Трънчо! Природата подмладява всички, но, странно, някои отбягват да се срещат с нея.
Днес да имаш слънце!
)
цитирай
34. ufff - re: lunar
27.02.2011 07:48
Е как няма да не знаеш, нали слязохме от една и съща летяща чиния;) Зеленият блясък в окото ни е паролата, смиг;). И цъфналите антенки - за идентификация на неидентифицираните.
Бижу-песен, благодаря. Сложих си я в плейлистата, днес ще си я въртя цял ден.
))))
цитирай
35. ufff - re: nicodima
27.02.2011 08:09
Градска, улучи ме право в сърцето с този подарък. Боже, истинско лечение, благодаря ти! За душа, за далак, за джигер, за мерак! Да, право в целта! WOW!
цитирай
36. ckarlet - Усещане за нов живот. . . Вече съм в ...
28.02.2011 09:44
Усещане за нов живот...
Вече съм в очакване...
Поздрави!
цитирай
37. alhimik1 - да, семето си търси почвата...плодородната.;)
28.02.2011 10:46
Здравей, уфффиначе малко чудиначе хех

Никос :))
цитирай
38. sowhat - ама че красота, уфи. как така не се ...
28.02.2011 21:11
ама че красота, уфи.
как така не се сещамевсички да си отгледаме по един такъв зелен у себе си
цитирай
39. lion1234 - И ти да младееш,
01.03.2011 10:04
и то Видимо, Уфче! Честита Баба Марта! Да ти е пролетно зелено, като в свежото ти стихо!
цитирай
40. bizcocho - Честита Баба Марта! Здраве и щас...
01.03.2011 18:57
Честита Баба Марта! Здраве и щастие!:))
цитирай
41. aborigen - Поздравче!:)
01.03.2011 19:22
Поздравче!:)
цитирай
42. elineli - Такова
01.03.2011 21:52
зеленичко ... свиднее. И на човек му става милно за е жив. Благодаря Уфче, че успяваш да припомниш - що е свят е цвят! Хубавичко за мен - много,много ... :)
цитирай
43. ufff - re: ckarlet, alhimik1, sowhat, lion1234, bizcocho, aborigen, elineli
02.03.2011 21:48
ckarlet написа:
Усещане за нов живот...
Вече съм в очакване...
Поздрави!

Почва се;) Започва от... почвата. Пробие ли я веднъж - няма спиране.
Честито начало на пролетта!
)

alhimik1 написа:
да, семето си търси почвата...плодородната.;)Здравей, уфффиначе малко чудиначе хех
Никос :))


И добри стопани, алхимико! ;););)

sowhat написа:
ама че красота, уфи.
как така не се сещамевсички да си отгледаме по един такъв зелен у себе си


Казва ли ти някой, Соу! Може пък раззеленяването при хората да започва чак след узряването. Друго природно явление).

lion1234 написа:
И ти да младееш,и то Видимо, Уфче! Честита Баба Марта! Да ти е пролетно зелено, като в свежото ти стихо!

Прекрасно пожелание! Благодаря, Лъвчо! Започнах да се раззеленявам;)
Весели пролетни празници и на теб!

bizcocho написа:
Честита Баба Марта! Здраве и щастие!:))

:)
Да ти се връща умножено, тортичке бишкотена;)
Здраве, червени бузки, цъфнали дървета и от всичко хубаво - по много!

aborigen написа:
Поздравче!:)

Поздрав най-сърдечен!)

elineli написа:
зеленичко ... свиднее. И на човек му става милно за е жив. Благодаря Уфче, че успяваш да припомниш - що е свят е цвят! Хубавичко за мен - много,много ... :)


Защото истинският цвят на слънцето е зелен, elineli.
Зелена пролет за теб и слънчево време в душата ти!
Благодаря ти!
)
цитирай
44. bven - Зеленият цвят е на надеждата!
04.03.2011 00:26
Надежда за България! :)))
цитирай
45. ufff - re: bven
04.03.2011 06:59
bven написа:
Надежда за България! :)))


Да, Бвени, безпартийното ми сърце много иска това. И нещо повече - реализация на надеждата. Даже слънцето е зелено. Каза ми го преди време един млад човек, астроном. Повярвах му веднага.
цитирай
46. konstant7 - Привет !
04.03.2011 07:20
Зелен човек е щом посадил е зелено дърво !
цитирай
47. ufff - re: konstant7
04.03.2011 08:18
konstant7 написа:
Зелен човек е щом посадил е зелено дърво !

Съгласна съм. Той Е! )

Здравей!

цитирай
48. iliada - Оптимистимистичен стих!
05.03.2011 08:25
Да намериш смисъл !Да продължиш да живееш -хареса ми!
цитирай
49. thefaceoftheshadow - Хайде...
05.03.2011 12:09
... да идва и при нас този Зелен човек на пролетта, стига с този студ. Много хубав стих! Поздрави!
цитирай
50. ufff - Да намериш смисъл !Да продължиш да ...
06.03.2011 09:20
iliada написа:
Да намериш смисъл !Да продължиш да живееш -хареса ми!

Да, точно така е, Илианче! Мотив)
Благодаря ти!
цитирай
51. ufff - . . . да идва и при нас този Зелен човек ...
06.03.2011 09:21
thefaceoftheshadow написа:
... да идва и при нас този Зелен човек на пролетта, стига с този студ. Много хубав стих! Поздрави!

Почна се. Идва.
Здравей!)
цитирай
52. eola - каква
08.03.2011 13:42
находка са тези стихове! кефи ме да чета различни неща :)
цитирай
53. bizcocho - Весело доизкарване на празника! :)
08.03.2011 23:29
Весело доизкарване на празника! :)
цитирай
54. ufff - re: eola
09.03.2011 22:38
eola написа:
находка са тези стихове! кефи ме да чета различни неща :)

По трасето между разни крайности - за равновесие ще да е;)


цитирай
55. ufff - re: bizcocho
09.03.2011 22:43
bizcocho написа:
Весело доизкарване на празника! :)

Обещавам! Ще си продължа поне до края на месеца). Няма да ти издънвам пожеланието!;)
В ответ - желая ти низ от празници! Делниците да си гледат работата.
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ufff
Категория: Хоби
Прочетен: 591638
Постинги: 54
Коментари: 1214
Гласове: 6556