Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2010 17:24 - грамофонът
Автор: ufff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11309 Коментари: 46 Гласове:
73

Последна промяна: 26.12.2010 19:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


сърце не ми дава

да изхвърля този стар грамофон

 

понякога при залез

той

събира три странни жени

с

- изгреяла й месечинка -

- бели ружи, нежни ружи -

- какъв прекрасен свят! -

 

трием сълзи

и наум в полумрака си пеем трите:

детето – баба ми

девойчето – мама

и остарялата аз 

 




Тагове:   Месечина,   ружи,   грамофон,


Гласувай:
73



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - Уф, Уфи, разбърка ми емоциите...
11.12.2010 17:37
Обединяващите ни вещи...Обединяващите ни възрасти... Обединяващите ни песни...
Поздрави, градска : )...
цитирай
2. ufff - Здравей, градска! :)
11.12.2010 17:43
nicodima написа:
Обединяващите ни вещи...Обединяващите ни възрасти... Обединяващите ни песни...
Поздрави, градска : )...


Чудя се как някой ден ще се лиша от него, когато игличката откаже. Съдържанието на плочите може да се прехвърли на друг носител, но "ароматът" и много специалните звуци не могат да се повторят, уви! Ретро-дъх и жените стават други;) Може би ни липсва в деловото ежедневие.
Благодаря , че прочете!
Обединението прави силата!
;)
цитирай
3. sevdabg - Красиво !
11.12.2010 17:46
Нежни мигове !
Топлят !

Поздрави !
цитирай
4. ufff - Желая ти много топлина през зимата!
11.12.2010 17:56
sevdabg написа:
Нежни мигове !
Топлят !

Поздрави !


Да имаш красиви неща до теб и обичливи хора.
Поздрав!
цитирай
5. naidobriq - Здравей..Уфи..
11.12.2010 18:16
Нежно и закачливо..
Поздрав..
Ани..
цитирай
6. ufff - Хей, Ани, веселушке!
11.12.2010 18:40
naidobriq написа:
Нежно и закачливо..
Поздрав..
Ани..


Дано спомените все пак не ни затрупват както онeзи скали над Сетенил де ла Богеда;)
цитирай
7. martiniki - какъв прекрасен свят! при зал...
11.12.2010 19:05
какъв прекрасен свят!
при залез

влиза светлина от прозореца и вятър в бялото перденце
цитирай
8. ufff - А, да не си ясновидка? ;););) П...
11.12.2010 19:08
А, да не си ясновидка? ;););)
Прекрасна залезна огнена светлинка тук-таме и персонален вятър (не за всеки) ;););)
Някой ден ще свърши и това, но нищо.
{} {} {}
цитирай
9. martiniki - хех
11.12.2010 19:25
Видка-ясновидка, как да не съм
цитирай
10. stela50 - Прекрасен стих ...нежност и топлина .
11.12.2010 19:39
Поздрави ,ufff !
цитирай
11. ufff - ))))))
11.12.2010 19:41
martiniki написа:
Видка-ясновидка, как да не съм


Ха-хаааа! Бях я забравила тази събирателна героиня: Ясна Видка-ясновидка! Зоркото око!
Какво ли прави "в жълта, още в бяла преса, мой соколе!"
))))))))))
цитирай
12. ufff - Здравей, звездно момиче!
11.12.2010 19:44
stela50 написа:
Поздрави ,ufff !


Пожелавам ти много нежни и топли настоящия, не спомени.

Весели да са предстоящите празници!
цитирай
13. martiniki - някой ден
11.12.2010 20:27
всичко свършва, но дотогава...да се радваме на живота, виж само, навила съм се, ако не къщурката, поне курабетата@!

http://colourmagicp.blogspot.com/2010/01/blog-post_671.html
цитирай
14. hristo27 - А плочи останаха ли? :)))))
11.12.2010 20:28
А плочи останаха ли? :)))))
цитирай
15. ufff - WOW!
11.12.2010 20:40
martiniki написа:
всичко свършва, но дотогава...да се радваме на живота, виж само, навила съм се, ако не къщурката, поне курабетата@!

http://colourmagicp.blogspot.com/2010/01/blog-post_671.html

Много привлекателна сладкишка има там;)
Блазе иииииим! Ах, в невръстни години как завиждах на Хензел и Гретел, когато си хапваха от онази къщичка :) Сега вече не, защото можем да си я направим;) С бисквитени блатове, мммм! Май ще се изкуша да приготвя по Коледа. Само още не се сещам как стават захарните звънчета за портичката, ама все някой ще знае;)

Благодаря за тази красотичка!
цитирай
16. ufff - Здравей, Христо!
11.12.2010 20:44
hristo27 написа:
А плочи останаха ли? :)))))



Плочи бол, друже, периодично ги "разчиствам", ама край нямат). Жал ми е (.

До Деня на Голямата Чистка, щото няма да ги нося с мене си на оня свят, я! ;);)


Весели празници скоро! Време е за "Нова година-нова музика" ;)
цитирай
17. magnoliya - Ех,
11.12.2010 22:27
старите плочи навяват и стари, хубави спомени! Приятни почивни дни!
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Не го изхвърляй!
11.12.2010 23:23
Никога! Все едно да изхвърлиш себе си.
И знаеш ли как трудно се плаче, ако си нямаш повод :)))
цитирай
19. alhimik1 - яяяя грамофона бил стар...хмм, ще му сменимигличката;)
12.12.2010 01:07
никога не си помисляй това...плочите са вечни, Уфффе!

И светли празници...и не забравяй...13-ти хпхех
цитирай
20. ufff - Права си, magnoliya,
12.12.2010 08:06
magnoliya написа:
Ех, старите плочи навяват и стари, хубави спомени! Приятни почивни дни!


само си мислех, че човек по-лесно продължава, когато се чисти от спомените. Дори от хубавите. Човек е устроен така, че помни избирателно, предимно добрите моменти, слава Богу! Но, казват, силата е в това - да се живее с настоящето;)
Здравей!

цитирай
21. ufff - re: Чайче, здравей!
12.12.2010 08:36
4aiotgluhar4e написа:
Никога! Все едно да изхвърлиш себе си.
И знаеш ли как трудно се плаче, ако си нямаш повод :)))


Ще го търпя до момента, в който усетя, че вещите започват да ме командват).
От радост лесно се плаче, за другото - стискаме зъби. А не бива).
Поводи по води(те).
:)
цитирай
22. ufff - re: alhimik1
12.12.2010 08:40
alhimik1 написа:
никога не си помисляй това...плочите са вечни, Уфффе!

И светли празници...и не забравяй...13-ти хпхех


Видях в един журнал как старите плочи могат да се нагреят и префасонират в съдинки за икебана, ррр, зловещо ми идва.
Виж, 13-тите числа са ми странно симпатични!
Здравей!
цитирай
23. pegas08 - Pokana!
12.12.2010 10:01
КОНКУРСЪТ!!! НАЙ-ДОБРИТЕ ТВОРБИ НА БЛОГ.БГ ЗА 2010 Г.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ЗА ПОЕЗИЯ И ПРОЗА.
ПРАВИЛАТА ЩЕ ИЗЛОЖА.
ПУСНЕТЕ ВАШИТЕ ШЕДЬОВРИ.
В СРОК НА СРЕБЪРНИ КОВЬОРИ.


ДО ДЕКЕМВРИ, 20-ТИ , ЧАКАМ.
ПОСЛЕ СПИРАМ И ЗАТВАРЯМ.
ДА УЗРЕЯТ, ДА ЗАВИРАТ.
ДО 25-ТИ ДА КЛАСИРАТ!


ПОСТИНГИ СПЕЦИАЛНИ ИМА.
НАГРАДИ ЧАКАЙ ДОГОДИНА.
ДОГОДИНА, ДО АМИНА.
АКО ВОДЕН СВЯТ СЕ НЕ ПОМИНЕ.


ПРИЯТЕЛ ЛИ СИ , ТИ ПОМАГАЙ.
ЗА ДРУГ ДЕН НЕ ОТЛАГАЙ.
БЪРЗО УТРЕ ОТРЕЗНЯВАЙ.
НОВИНАТА НИ РАЗВЯВАЙ!

БОГ ДА НИ ПАЗИ! ДЕЛОТО Е СВЯТО!
АМИН!

МОЛЯ ВИ, ПУСНЕТЕ ЛИНК ВЪВ ВАШИТЕ ПОСТИНГИ И СЪБЕРЕТЕ ВСИЧКИ НА КУПОНА. ТОЙ Е ЕДИНСТВЕН И УНИКАЛЕН.
ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ МОЖЕТЕ!
УСПЕХ!
цитирай
24. ufff - re: pegas08
12.12.2010 12:52
pegas08 написа:
КОНКУРСЪТ!!! НАЙ-ДОБРИТЕ ТВОРБИ НА БЛОГ.БГ ЗА 2010 Г.------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!


Благодаря Ви за милата покана, pegas08!
Не искам да откажа, обаче смятам , че в конкурсите на блога трябва да бъде даден шанс предимно на младите хора. Те имат най-голяма нужда от поощрение. И някой да ги забележи, защото тук има доста талантливи младежи, чиито имена нищо не ми говорят (или не ми говореха, докато не ги прочетох).
Бих се осмелила само да изкажа едно свое желание. Не би ли могло в някой следващ конкурс хората да не се самопредлагат, а в него да постъпват предложения от читателите, НО за непознати автори. Т.е. да декларират, че не познават автора, за когото гласуват. Защото, повярвайте ми, така не само ще е много интересно. Няма да има субектив. Пък и съм натрупала впечатления от извънблогови конкурси, където не само че войнства нещо като шуробаджанащина, но и се прави "евалла" на хора, които не са мръднали ни на йота от едновремешното си ниво в... "Родна реч", да речем. Четейки някои наградени неща, често оставам с убеждението, че не разбирам никак от поезия. А може и да не разбирам(. Или гледам света през крив макарон, кой знае. Както и да е.

Пожелавам достойно представяне на участниците в конкурса и Ви се радвам за чудесната инициатива. Нека победи най-добрият!

Поздрав най-сърдечен!
цитирай
25. evilyosha - Ех, Уфелия
13.12.2010 10:54
с някои неща не ни се разделя...От друга страна, някой много мъдър е казал, че нещата от живота не са неща.
Усмихнати дни, сладкодумнице!
цитирай
26. dressy - уфии,
13.12.2010 11:03
бели ружи, нежни ружии

ах,обожавам я!!

цитирай
27. ufff - evilyosha
13.12.2010 17:14
evilyosha написа:
с някои неща не ни се разделя...От друга страна, някой много мъдър е казал, че нещата от живота не са неща.
Усмихнати дни, сладкодумнице!


Да, мила, не са. Panta phei.
{}
цитирай
28. ufff - dressy
13.12.2010 17:25
dressy написа:
бели ружи, нежни ружии

ах,обожавам я!!




Ааа, ами щом е така (вашите желания са закон за нас!:) ), ето ги в два варианта:

http://www.youtube.com/watch?v=eFKDUDCh7X8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XRU1yusmNUY

Приятно слушане! E, не могат да заместят добрия стар грамофон и на някои места визията утрепва изпълнението, ама това намерих в нета.

И апелирам за пестеливо отношение към носните кърпички;)
цитирай
29. dressy - хихи,
13.12.2010 23:12
страхотна си,благодаря ти!!
целувам уфи:)))
цитирай
30. ufff - dressy
13.12.2010 23:54
dressy написа:
страхотна си,благодаря ти!!
целувам уфи:)))


Ответен целуффф, dressy, и - погледни си в личните ;)
цитирай
31. eien - Скъпа уффф, скъпа приятелко,
14.12.2010 05:17
не съм Ви забравила, нито поканата си до момчето Ви.
Чакам Ви.
Толкова деликатно-идилично-истинско настроение...преживях го отново с мама /вече я няма/ и сина ми.
Бог с Вас, уфффф. С обич от Токио отново.
цитирай
32. ufff - eien
14.12.2010 06:44
eien написа:
не съм Ви забравила, нито поканата си до момчето Ви.
Чакам Ви.
Толкова деликатно-идилично-истинско настроение...преживях го отново с мама /вече я няма/ и сина ми.
Бог с Вас, уфффф. С обич от Токио отново.



Мила еien, и аз не съм забравила, благодаря Ви. Вече знам верността на максимата "никога не казвай никога", затова може да се случи.
Прегръдки на прекрасно Токио от далечна Варна.
С обич.
цитирай
33. meiia - Многопластово
15.12.2010 15:23
наслояваш времето и това прави от едни и същи факти няколко картини. Нещо кубистично има в разформироването на образите, но и в обединяването им в едно от този на грамофона. Доста по-традиционно успях да откликна, но това е моето усещане в момента. Ако успея някой ден, ще напиша нещо 3D, така да се каже:)
И наистина, грамофонът ми е в гардероба, толкова ми е скъп, макар и безполезен вече.

Грамофон

Той стои в гардероба ми, като суша,
и по всички изгубени дни е постлан.
Само понякога в мене нещо го слуша.
Ням любовник и с тишина прозован,
разговаря по мене с остра игличка
и насича ми песните чак на трески.
Някак брайлово съска и пука самичък
и за всяка година живот пише резки
по килията тясна на спомена тлеещ
в гардероба за мигове живи и мъртви.
Оттогава го слушам, в тъмното пее
грамофонът ми стар - орган във църква.
цитирай
34. martiniki - много е хубаво, Мея
15.12.2010 22:13
като суша...а за мен може да е като море

Грамофонът който остана зад мен
като морето
бавно върти на сън старите плочи
вълните се въртят и блъскат в брега и слепоочията
земята се върти
припукват плочки съчки и часове под стъпките ни
въртим се
въртим се
заедно
на старата земя
в съня на стара плоча
на един грамофон до морето
цитирай
35. nadita - :)
16.12.2010 08:35
И аз имам...стар и неизползваем е, но го пазя...твърде много спомени има в него...

Привет, Уфффи!:)
цитирай
36. ufff - наслояваш времето и това прави от ...
19.12.2010 04:55
meiia написа:
наслояваш времето и това прави от едни и същи факти няколко картини. Нещо кубистично има в разформироването на образите, но и в обединяването им в едно от този на грамофона. Доста по-традиционно успях да откликна, но това е моето усещане в момента. Ако успея някой ден, ще напиша нещо 3D, така да се каже:)
И наистина, грамофонът ми е в гардероба, толкова ми е скъп, макар и безполезен вече.

Грамофон

Той стои в гардероба ми, като суша,
и по всички изгубени дни е постлан.
Само понякога в мене нещо го слуша.
Ням любовник и с тишина прозован,
разговаря по мене с остра игличка
и насича ми песните чак на трески.
Някак брайлово съска и пука самичък
и за всяка година живот пише резки
по килията тясна на спомена тлеещ
в гардероба за мигове живи и мъртви.
Оттогава го слушам, в тъмното пее
грамофонът ми стар - орган във църква.



Трогна ме. Не знам как да ти отговоря.
Колкото до 3D - ти по начало си пишеш така. Съвсем сериозно.
цитирай
37. ufff - martiniki,
19.12.2010 06:22
и твоето сънно-морско завъртане е много хубаво. Драго е да ви слуша грамофонните "фунии" човек. Грамофон в църква, грамофон до морето...
Еееех!
цитирай
38. ufff - nadita
19.12.2010 06:25
nadita написа:
И аз имам...стар и неизползваем е, но го пазя...твърде много спомени има в него...

Привет, Уфффи!:)



Трябва да пуснем обяви за грамофонен майстор))) Кой да смени игличките, кой жичките, кой фуниите))) А може и пълна промяна.
Пази го! Не се знае;)

{} {} {}
цитирай
39. razkazvachka - грамофоните....
19.12.2010 10:33
и у нас има някъде, а лентовият магнетофон с 10 километра записи на Бийтълз и Ролинг Стоунз...
Но аз съм от времето на касетофоните, децата ми - отраснаха със СИДИтата, а днес всички сме в ю-тубата....

И всичките ни месечини, ружи и светът като цяло.
И ние - същите:)))

Великолепна слънчева неделя за тебе!
цитирай
40. ufff - razkazvachka
19.12.2010 16:36
razkazvachka написа:
и у нас има някъде, а лентовият магнетофон с 10 километра записи на Бийтълз и Ролинг Стоунз...
Но аз съм от времето на касетофоните, децата ми - отраснаха със СИДИтата, а днес всички сме в ю-тубата....

И всичките ни месечини, ружи и светът като цяло.
И ние - същите:)))

Великолепна слънчева неделя за тебе!


Същите! :)

Не можахме да опазим лентовия, от ония, на които казвахме "магнет" ;) Помня шума от въртяща се скъсана лента). Тогава ми беше досадно, сега ми се иска поне веднъж да чуя този звук: пшшшшшк! кшшшшшшт! или нещо подобно :)

Хубава неделя беше. Още има отблясъци от слънце зад хоризонта. Жалко, че свърши.

Хубава да е вечерта ти!
цитирай
41. injir - Не го изхвърляй! Старите предмети ...
19.12.2010 23:11
Не го изхвърляй! Старите предмети са като асансьор през времето. Успяваш да се промушиш през годините. Вълшебно е! Поздрав!
цитирай
42. ufff - injir
21.12.2010 03:15
injir написа:
Не го изхвърляй! Старите предмети са като асансьор през времето. Успяваш да се промушиш през годините. Вълшебно е! Поздрав!


Ще се вслушам в съвета ти, injir! Хубаво е, когато асансьорът е през времето, а не за друго място (спомих си един филм на Луи Мал). :)
Зарадва ме. Благодаря ти!
цитирай
43. zvezdichka - Много сте сладки
22.12.2010 22:43
трите и как припявате само :).

И нека е прекрасен светът, за да му се радваме и го преоткриваме!
цитирай
44. ufff - zvezdichka
23.12.2010 02:54
zvezdichka написа:
Много сте сладки
трите и как припявате само :).

И нека е прекрасен светът, за да му се радваме и го преоткриваме!


Благодаря, звездичке!
На моите години вече знам, че трябва сама да си откривам света, а не да ми откриват наготово;). Може би това е ПРЕоткриването. )
Поздров с
http://www.dailymotion.com/video/x5pqlj_louis-armstrong-what-a-wonderful-wo_music
цитирай
45. marteniza - Хубаво
23.12.2010 15:43
Хубаво е тук.
цитирай
46. ufff - marteniza
24.12.2010 08:04
marteniza написа:
Хубаво е тук.


Зарадва ме, благодаря ти! Обичам уюта.
И в твоя блог е много хубаво. Защото всичко, поставено там, е минало през сърцето ти.

Тези дни няма да имам много време за нета. Посрещане на гости, пътувания, живи срещи с приятели. (Добре, че са празниците;) )
Желая ти светло и топло Рождество!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ufff
Категория: Хоби
Прочетен: 594668
Постинги: 54
Коментари: 1214
Гласове: 6556